RKSV Aeolus
 
 

Aeolus Nieuws


16-9-2020

Coronaprotocol op Aeolus Rotterdam.

 Helaas is het Coronavirus nog onder ons. Dit zal nog tenminste enige tijd het geval zijn.

In verband hiermee vraagt het bestuur van v.v. Alexandria ’66 bij de start van dit seizoen bijzondere aandacht voor het Coronaprotocol van onze vereniging.

Wij vragen alle bezoekers van ons sportpark met klem om zich aan ons protocol te houden. Alleen dan kunnen wij op een veilige en verantwoorde manier samen (blijven) genieten van ons geliefde spel en gebruik (blijven) maken van onze accommodatie.

Algemeen: Hygiëne basisregels: 

• Voor alles geldt: gebruik je gezonde verstand.
• Heb je (milde) klacht? Blijf thuis en laat je testen.
• Houd 1.5 meter afstand.
• Hoest en nies in je ellenboog, en gebruik papieren zakdoekjes.
• Vermijd drukke plekken.
• Was zo vaak mogelijk je handen. Maak gebruik van de desinfectiezuilen.
• Schud geen handen.

Voor spelers (en begeleiding) van belang:

-Trainingen:

• We adviseren de spelers om zoveel mogelijk in sportkleding naar de training te komen en zo min mogelijk gebruik te maken van de kleedkamers/douchegelegenheid.
• Neem een eigen bidon mee naar de training.
• Maak zo min mogelijk gebruik van de toiletten in ons clubgebouw. Ga hierom thuis, direct vóór vertrek nog naar het toilet, en was je handen.

-Wedstrijden:

• Teams tot en met JO12 kunnen geen gebruik maken van de kleedkamers. Thuis omkleden en douchen.
• Teams vanaf JO13 kunnen wel gebruik maken van de toegewezen kleedkamer. Een begeleider in de kleedkamer is toegestaan; let op afstand houden!
• Teambesprekingen voor aanvang en de pauze tijdens de wedstrijd, op het veld houden. Beperk het verblijf in de kleedkamer tot een minimum.
• Maak zo min mogelijk gebruik van de toiletten in ons clubgebouw. Ga hierom thuis, direct vóór vertrek nog naar het toilet, en was je handen.
• Scheidsrechters zijn welkom in onze commissiekamer op de begane grond. En per elftal of team één begeleider om zich te melden. Die begeleider kan tevens in de rust drinken voor het team ophalen in de keuken bij de commissiekamer.

Onze kleedkamers/douchegelegenheid:

• De kleedkamers 1 t/m 10 zijn uitsluitend bereikbaar via de ingang, gelegen onder de buitentrap.
• Ontsmet de handen bij binnenkomst bij de desinfectiezuil.
• In de gang van/bij de kleedkamers 1 t/m 10 geldt eenrichtingsverkeer: volg de pijlen!
• Houd vooral in alle binnenruimtes voldoende afstand!
• Deze gang uitsluitend verlaten door de richting van de pijlen op de vloer te volgen, in de richting van de deur aan de tenniszijde.
• De kleedkamers 11 t/m 14 bevinden zich aan de buitenzijde.
• Vanaf 18 jaar en ouder maximaal 8 spelers tegelijk (kleedkamers 3 t/m 10) of 6 spelers tegelijk (kleedkamers 11 t/m 14) in de kleedkamer waarbij de 1,5 meter afstand houden geldt.
• Ook bij jeugd vanaf 15 jaar is ons advies om in twee groepen gebruik te maken van de kleedkamer/douchegelegenheid. Ook vanwege afstand houden tot de begeleider!
• Houd het verblijf in de kleedkamer beperkt: verplicht snel douchen, omkleden en daarna direct de kleedkamer verlaten!

Voor ouders/toeschouwers van belang:

• Op trainingsavonden willen wij zo min mogelijk mensen op het complex die geen actieve rol hebben. Beperk daarom uw aanwezigheid op trainingsavonden.
• Bij de wedstrijden zijn ouders en gezinsleden welkom, waarbij de 1,5 meter afstand in acht genomen moet worden. Dringend advies: beperk het aantal “toeschouwers” per speler tot maximaal 2 personen.
• Neem bij regenachtig weer een paraplu mee, zo voorkomen we dat iedereen wil schuilen in de kantine.

Onze kantine:

• Onze kantine is toegankelijk via de hoofdingang.
• Ontsmet de handen bij binnenkomst bij de desinfectiezuil.
• In onze kantine geven pijlen op de vloer de looprichting aan.
• Houd voldoende afstand!
• Verlaat de kantine via de buitentrap.
• In onze kantine geldt een maximum van 100 bezoekers.
• Meubilair mag niet worden verplaatst.
• Geforceerd stemgebruik (zingen en schreeuwen) is niet toegestaan.
• Gelieve uw verblijf in de kantine te beperken. Verlaat de kantine direct na ontvangst van uw consumptie(s) en of bestelling.
• Per gezin/familie of teams zoveel als mogelijk een persoon in de kantine om de bestelling te plaatsen. Direct na ontvangst consumpties/bestelling de kantine verlaten.

Vervoer naar uitwedstrijden: mondkapjes!

• Bij vervoer met een touringcar is het dragen van een mondkapje verplicht. Geen mondkapje betekent niet instappen. Dit geldt zowel voor spelers, staf en eventueel meereizende ouders/personen.
• Bij vervoer met auto’s is het dragen van een mondkapje verplicht zodra zich in één auto personen bevinden uit verschillende gezinnen.

Tot slot:

We moeten het samen doen. Alleen samen kunnen we corona verslaan. Volg, indien van toepassing, verzoeken en eventuele instructies vanuit het kader van v.v. Alexandria’66 ten alle tijden op!

Het bestuur.

24-08-2020

De wijze van betalen contributie ClubCollect 2020/21

De afgelopen tijd is het bestuur bezig geweest met het onderzoeken naar de mogelijkheden om het innen van de contributie te verbeteren. Dit heeft geleid tot het feit dat wij vanaf aankomend seizoen gaan gaan samenwerken met ClubCollect. Zij hebben een systeem ontwikkeld dat een aantal dingen automatiseert zoals het versturen van betaalverzoeken. Voor zowel de club als de leden zijn er veel voordelen.

Wat gaat er veranderen?

ClubCollect is geen incassobureau, maar een onderste...unend middel voor onze club om ervoor te zorgen dat contributie innen makkelijker gaat. In de 1e week van september ontvangt ieder lid een betaalverzoek via e-mail, sms en/of per post. Hierin staat een link waarmee je op jouw persoonlijke betaalpagina komt. Op deze pagina moet je een betaalkeuze maken: hier kan je kiezen tussen betalen in termijnen en om de gehele contributie ineens te betalen. Als je ineens betaalt heb je de keuze tussen een betaling via iDEAL en via automatische incasso. Bij de keuze om in termijnen te betalen gaan de betalingen altijd via automatische incasso en wordt er een kleine administratieve bijdrage in rekening gebracht. Voorafgaand aan iedere afschrijving krijg je een aankondiging zodat je altijd netjes op de hoogte bent en ervoor kan zorgen dat er voldoende saldo op je rekening staat.

Er zullen enkele persoonsgegevens zoals je adres, e-mailadres en telefoonnummer worden gedeeld met ClubCollect. Dit is nodig om de betaalverzoeken te kunnen versturen. De persoonsgegevens zullen nooit worden verspreid of worden gebruikt voor commerciële doeleinden en zijn alleen zichtbaar voor de penningmeester. Het delen van de persoonsgegevens zal geheel conform de vereisten zijn onder de Wet Bescherming Persoonsgegevens (artikel 8 onder b Wbp).

Wij zijn erg blij met deze stap in de goede richting. Voor meer informatie kunnen jullie terecht op www.clubcollect.com/nl/members.

  Contributies 2020/21

De hoogte van de contributie voor hetseizoen 2020/21 betreft € 175,-. Dit bedrag is bepaald in het seizoen 2019/20 in de algemene ledenvergadering.

De uiterste betaaldatum (of datum waarop de betalingsregeling is geregeld) is voor komend seizoen vastgesteld op 22 september 2020.

Als jullie hier vragen over hebben, kunnen jullie mailen naar penningmeester@rksvaeolus.nl .

Met vriendelijke groet,

Het bestuur


-------------------------------------------------
24-08-20
Team indelingen senioren teams 2020/21 bekend.

Het nieuwe seizoen staat alweer voor de deur. De eerste trainingen zijn  alweer begonnen. De bal gaat kortom alweer lekker rond op dinsdag en donderdag.
De teams zitten (bijna) vol en zijn gereed voor een nieuwe uitdaging in de competities.
Het zal je gaan opvallen dat we dit seizoen een team erbij hebben gekregen. Op zaterdag zullen er 3 wedstrijden van Aeolus te zien zijn. 
Op zondag hebben 3 teams erbij gekregen. Zo hebben we totaal 6 teams op zondag. Zo zijn er nog altijd onze 2 35+ teams, hebben we er 2 senioren teams bij gekregen en dat brengt het totaal senioren teams op 3. En we kunnen met volle trots vertellen dat we sinds dit seizoen een dames team op been weten te krijgen.

We verwachten dat het dubbel zoveel een feest gaan zijn de 1e, 2e en 3e helft.
Om de teams te bekijken kan je naar de koppeling ''ELFTALLEN'' gaan en het desbetreffende team te kiezen.
___________________________________
24-08-20
Activiteiten seizoen 2020/21

Naast dat we weer een seizoen vol voetbal gaan zien is er natuurlijk ook tijd voor wat feestjes. Daar waar Aeolus goed op bekend staat zullen we dat in dit seizoen weer eens flink aansterken.
Natuurlijk geven we aan het eind van het seizoen het René Erwich  7 tegen 7 toernooi, maar het lijkt nu een keer leuk wat voor feest we kunnen geven voor en midden in het seizoen.
De activiteiten commissie heeft de volgende activiteiten opgesteld waaruit gekozen kan worden.

 Mocht jij nog een idee weten?
Mail dan naar S.Bruins@rksvaeolus.nl en we maken het idee verkiesbaar.
De activiteitencommissie zal er zo snel mogelijk mee aan de slag gaan om ook dit seizoen een feestseizoen te laten maken. #WeAreAeolus #WijZijnDeMannen

Nieuws

19-04-2017

Foto's Aeolus 90 jaar feest

De foto's van ons geweldige feest 8 april 2017 zijn te vinden op de Facebook pagina van Aeolus. Via deze link ( https://www.facebook.com/RKSVAEOLUS/ ) kom je op de pagina. Heb jij nog foto's je met ons wil...   Meer


15-10-2016

Aeolus Back to the 80/90's !

Beste leden, Op zaterdag 26 november staat er weer een jaarlijks feestje gepland. Dit jaar gaan we voor de 80's en 90's thema. Iedereen is van harte uitgenodigd voor dit feest. Het wordt als gebruikelijk...   Meer


18-07-2016

Vrienden van Aeolus 2016/17

Dit jaar hebben we natuurlijk weer de Vrienden van Aeolus! Bij 10,- over te maken naar het rekeningnummer van Aeolus komt jou naam op het bord in de kantine. Dit geld gebruiken wij om activiteiten te...   Meer


18-07-2016

Team indelingen en competitie's bekend.

Het nieuwe seizoen staat voor de deur. Seizoen 2016/17 moet een prachtig jaar worden voor Aeolus. Niet alleen omdat het in 2017 90 jaar bestaat maar ook omdat we er een nieuw team bij hebben gekregen....   Meer


04-06-2016

Top René Erwich Toernooi 2016 gehad!

29 Mei 2016 zullen de meeste voetballers herinneren als een mooie voetbal dag met een gezellige afsluiting. Om half 1 begonnen de 2 voetbal poules met der aftrap. Elke Poule had 4 teams. Team Clemente en Team...   Meer


Ouder >>